Kall häst

Så nu var man hemma igen efter sin dagliga promenad, så då när jag gick genom Röbäck så tänkte jag: Fan vem vill bo här ? Ibland blåser det så sjukt mycket så att det gör ont i kinderna, inte så där ont ont men ont. Men när jag gick förbi Hannas hem så tog jag ett kort på en häst som stod där och tog det riktigt lugnt, då slog jag bort tanken att det var synd om mig som frös om lill-kinden min. Jag menar exakt hur mycket fryser inte hästen då? Jag har som aldrig varit så häst intresserad så jag har ju som ingen aning om hur dem tänker, hästen kanske mådde exakt hur bra som helst.






Och nu tänker jag ge alla som aldrig har varit i Umeå lite kort info om staden. Man kan säga att Umeå är uppdelat i två delar, den norra sidan om älven är Centrum. Många vill säga att det är den rätta sidan av stan, men vi som kommer från Teg, Böle och Röbäck är håller inte med på den punkten. Så man kan säga att folk som bor på den norra sidan av älven är rätt så avunsjukt på oss som bor på den södra sida, dels är det varmare här och sedan är det ju ett stortplus att vi har det så sjukt mycket finare här. Men annars är ju hela Umeå känt för att heta "Björkarnasstad" Och det namnet kommer från att vi hade en brand 1888 och hela Umeå C totalförstördes, och när återuppbyggnaden av staden skulle ske så byggdes Björkallèer. Jag tycker att om man är här på sommaren så måste man ta ett besök på en av våra Kaffebåtar, och avnuta en kall öl på älven. Kanske sitta och läsa en god bok i en av våra parker. Annars så kan man bara komma över på rätt sida av älven och kolla in världsmästarbyn, där Per Elofsson kommer ifrån. Stort! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Drömmarnas stad. Tommy är våran egen Henning

2010-03-04 @ 18:24:44
Postat av: J-bone

menar du grinolle nummer 1 per elofsson... ja honom kan ni gott behålla där på tegssidan, annars är det väldigt fint skrivet gör en brochyr för umeå vettja!

2010-03-08 @ 16:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Min designade bikini på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på min bikini här!