Johannes Persson

Idag har jag gjort en intrevju med Umeåopen aktuella Johannes Persson, guitarist i bandet Khoma

Och eftersom detta var min första intervju så blir jag extra glad när jag blir den första att släppa nyheten att Khoma ska spela på Hultsfred i sommar.


Hej Johannes.

Vad har du för dig idag?

-Jobbar...har hunnit med att springa på morgonen!

Ditt band Khoma ska ju spela på Umeopen, är det första gången?


-tror inte det...vet att jag spelat på idun en gång förut men jag vet inte om det var på open eller inte...

fast och ena sidan så svimmade jag på scen så det kanske förklarar att jag inte minns

det var nog open ändå. Kan inte förstå varför jag skulle vara på idun annars

 

Har du några speciella minnen från Umeopen?

-Det minns jag inte...hehe

Har du fått chansen att kolla upp några andra band som du ska kolla på under helgen?


-Jag vet inte vilka som spelar...

vilka borde jag kolla upp? Jo, cleo skall jag se

 

Hört att umeå bandet syket ska vara värt att kolla upp?


-Syket är GRYMMA.-..kollade just schemat, de här skall jag se:Mono, syket, maskinen, movits, TOTALT JÄVLA MÖRKER , the bear quartet


Men blir detta enda konsert med Khoma eller är det inplanerat något mera?


-jo, vi har fler spelningar inbokade och fler bli officiella dag för dag...

 

Jag ser att ni ska spela på Peace and love?


-Precis...

Där finns ju stora artiser som Jay-z och Roky Erickson. Bokar ni ställen efter ni ser vilka som kommer att delta eller hur gör ni ?


-Nej... I wish, man hinner ändå aldrig se några andra...på sin höjd kan man höra några enstaka toner som ekar över festivalsområdet

-Fått just klartecken från vår manager att gå ut med att vi skall spela på Hultsfred...vilket scoooop! hehe

 

Så jag är den första som få veta detta ?

 

- Ja du blir den första som får veta det, eftersom det släpps idag.

 

Du säger att den digitala singeln släpps idag, är det eran första singlen på eran nya platta?


-Yes! Idag släpps den digitala singeln "in it for fighting" kanske inte så talande för hur resten av skivan låter, men en singel likväl

 

Har du någon favorit stad/scen som du skulle vilja framträda på?


- Som jag har eller skulle vilja?

 

Vilja, eller ja för den delen har.


-Favoritstad är Barcelona men inte så kul att spela i... just nu är det nog Melbourne...
skulle vilja spela i Reykavik... har ännu inte varit där.

 

Men ekonomin är ju så dålig i Reykavik, så det kanske tar ett tag innan dom kan ta er till ön?


-vi köper den istället! Hela ön är ju påväg åt helvete... får den nog billigt

 

Nu kommer dom obligatoriska 5 snabba.


-Shoot

 

Ume eller sthlm? -Ume

Pantera eller Iron Maiden?
-Maiden

Öl eller Vin? -Vin

Tbana eller taxi? -Tbana

Inomhuskonsert eller Utomhus? -Inomhus

 

Tack så mycket för att du ville ta dig tid. Och lycka till på Fredag.

 

 

 


 


 

 

 




Kommentarer
Postat av: Simon Rasmussen

Stort.

2010-03-23 @ 14:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Min designade bikini på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på min bikini här!