Mujeres

Alla ni som inte är bostatta i Umeå. Ni suger. Nej jag skulle bara säga hur jävla kallt det är. Imorse var det över -30. Det är ju inte ok, inte ens lite ok. Yes där satt den.

Så denna dag har ju inte varit den mest givande dag som arbetslös. Ja för er som inte visste. Jag är sjukt arbetslös och känner att detta börjar bli en börda. Idag vaknade sjukt tidigt, gick på min runda. Dvs Teg-Böle-Röbäck-Böle-Teg. Och efter det så satte jag på en kanna kaffe, gjorde mig två limpmackor med prästost. Sätter mig sedan framför datorn, söker lite jobb på arbetsförmedlingen.se och Lokus.se. Klockan hinner då slå 13.00 och när detta är gjort så sätter jag mig i stolen för att fortsätta läsa (Dennis Lehane-Ett land i gryningen.). Sedan känner jag ett sjukt sug för att kika på en film, kollar runt lite och efter några minuter så känner jag att det är Bröllopsfotografen, bra film inte bara för att man får se Björn Starrin i härliga kläder och inte för att man får se Tuva Novotnys bröst. Eller jo det kanske var därför? Nej men bra film, härlig dialekt. Låter nästan som våran fröken Hjort. Sedan blev ju klockan 18.00, och alla vet att det är bastu-tid. En härligt bastu blev det, grader:90.ish . Nej nu glömer vi denna dag. Och imorgon är det onsdag. Kanske det blir varmare ute då.

Ganska exakt vid denna tid såg det ut så här:


:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Min designade bikini på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på min bikini här!